SimCity - Cities of Tomorrow PC (írott) Teszt

R4bbit • 2013-12-17 17:34:10 • Rovat: Tesztek • Platform: PC


SimCity - Cities of Tomorrow



A városépítő-menedzser játékok nagy öregjének számító SimCity tíz év után jelentkezett új epizóddal: a visszatérés azonban keserédesre sikerült, sem a rajongók, sem a szakma nem volt különösebben elájulva a Maxis alkotásától. A felemás kezdet után a fejlesztők gyorsan összekapták magukat, a számtalan hiba javításra került, most pedig egy vadonatúj expanzióval jelentkeztek. Az alapjáték mellett futtatható kiegészítőben grandiózus építményeket és hangzatos nevű technológiákat kapunk: az időutazás leginkább azoknak lehet érdekes, akik valamiért unatkoznak a jelenben.



SimCity - Cities of Tomorrow PC Teszt



Egykor nagy barátja voltam a műfajnak, azonban idő és értékelhető induló hiányában elhagytam polgármesteri ambícióimat és más szórakozás után néztem. Persze az érdeklődés nem múlt el nyomtalanul, ezért nagyon örültem amikor régi kedvencem folytatódott: sajnos lelkesedésem nem tartott sokáig, mert az erőltetett közösségi szellem és a megreformált koncepció miatt a játék csak nyomokban emlékeztetett hajdani önmagára. Ahogy az alcím is sugallja a közeli jövőben járunk, ahol lehetőségünk nyílik egy tiszta és gazdaságos energiaforrásokat használó, vagy egy a természetet végsőkig kizsákmányoló várost létrehozni.



SimCity - Cities of Tomorrow



Az Omega Társaság a kapitalista óriásvállalatok tükörképe, amely a profit reményében semmitől nem riad vissza: az indusztriális nagyvállalat csak a pénz erejében hisz, ezért szép lassan felvásárolja és saját képére formálja városunk, elárasztva azt kétes minőségű és eredetű termékkel. A termékek előállításához természetesen rengeteg nyersanyagra van szükség, amelyek kitermelése nagyon megterhelő a környezet számára; ezzel szemben viszont hatalmas pénzeket lehet velük keresni. Az Omega Társaság által bekebelezett városok leginkább egy sci-fi bányászkolóniára emlékeztetnek, ahol a piszkos munkát robotok végzik az emberek pedig szigorú rendszer alapján élik napjaikat... A disztópikus berendezkedéssel szembe állított alternatíva valamennyire szimpatikusabb: az Akadémia igazi multikulturális zöld közösség, amely környezetbarát technológiák, új generációs hulladék-újrahasznosítás, fúziós- vagy szélerőművek, mágnesvasutak és vezeték nélküli erőforrás segítségével igyekszik élhetőbb környezetet biztosítani.



SimCity - Cities of Tomorrow



Az alapjátékot sok bírálat érte, amiért a kisebb területek miatt le kellett mondani az óriási metropoliszok igazgatásáról, nos az expanzió örökölte a szűkre szabott határokat, ami miatt az új épületeket még nehezebb ésszerűen elhelyezni. A fejlesztők ezen egy érdekes újítással igyekeztek segíteni: a MegaTower nevű toronyházak megjelenésével lehetőségünk nyílik vertikális terjeszkedésre is; az épületeken belül lakóövezetek, kereskedelmi zónák, irodák, bevásárlóközpontok, biztonsági szolgálat, parkok kaptak helyet; kár, hogy egyetlen MegaTower akkora helyet foglal, hogy akár komplett negyedeket is le kell bontanunk miatta. Az egyes emeletek felhúzása természetesen nagyon drága, ezért az összekuporgatott pénzünket nem lesz nehéz elszórni, ráadásként a rendszer az épület szintjeit külön kezeli az alapvető építkezési zónáktól, ami miatt többször téptem a hajam. Bár a készítők lehetőséget biztosítanak az alapjátékban megépített városok további bővítésére, ezt érdemes alaposan megfontolni, mert a gazdaságos működtetéshez olyan átalakításokra lehet szükség, ami után nem biztos, hogy rá fogunk ismerni a nehezen kialakított eredeti városképre. Az idő és az alkalmazott technológia függvényében ugyanis folyamatos változásokra lehet számítani: az Omega-városokra sötét tónusok és vibráló neonfények jellemzők; a Greenpeace-ihletésű idillisztikus öko-városok ezzel szemben világosak és szellősek.



SimCity - Cities of Tomorrow



Sajnos a kiegészítő számtalan hibát hozott magával: a városlakók a tökig feltöltött boltokban sem találják a megfelelő árut; tökéletes csatornahálózat és vízellátás ellenére, állandóan szennyvíz vagy vízhiány miatt nyivákolnak; a vezeték nélküli hálózatot (ControlNet) néha alig lehet csatlakoztatni; az egyes szolgáltatóépületek (pl. kórházak, iskolák) pedig véletlenszerű befogadó képességgel rendelkeznek...stb. Érdekes, hogy amíg egyes triviális hibák állandó feszültség forrásként működnek, addig a munkabeszüntetések miatt felhalmozódott hulladék, a naperőmű hibája okán kialakult áramszünet vagy a magasvasút leállása miatt beálló közlekedési káosz senkit nem zavar.



SimCity - Cities of Tomorrow



Mindent összevetve a Cities of Tomorrow egy hangulatos kiegészítő, de csak rövid időre volt képes lekötni: a látványos sci-fi elemek szépen mutatnak, ám mindez nem sokat ér, ha egy kiadós városnézés után az összetákolt játékmenet valósága vár. Sajnos az A.D. 2070 futurisztikus jövőképét majmoló expanzió a sci-fi körítésen kívül alig képes újat mutatni, s bevallom egy teljes áron kínált kiegészítőtől ennél lényegesen többet vártam.


SimCity - Cities of Tomorrow






Címkék:  SimCity - Cities of Tomorrow, Electronic Arts, Maxis, Teszt


lap teteje

 

rogue

 

Heti hírek

 

Facebook csatornánk

 

Szavazás

<a href="http://www.sodahead.com/entertainment/mi-a-velemenyed-az-oldalrol/question-2185987/" title="Mi a véleményed az oldalról?">Mi a véleményed az oldalról?</a>