Rayman Legends PS4 (írott) Teszt - Szebb és jobb?
Míg az előző évezredben tobzódhattunk a platformjátékokban, addig a 2000-es évekre átvették a főszerepet az akciójátékok és ugrándozásra főleg a Nintendo gépein volt lehetőségünk. Szerencsére a Ubisoft Rayman témakörben az elmebeteg nyulakat visszazavarta oda ahova valók és a korábbi főhősre, a címadóra, Raymanre kezdtek el építkezni. A Rayman Origins, pedig Michel Ancel valamint a Ubisoft Montpellier-nek köszönhetően zseniálisan jól sikerült. A 2D-s gyönyörű látvánnyal, szikrázó hangulattal megáldott platformjáték 2013-ban folytatást is kapott, ami sikerrel múlta felül elődjét. Az új konzolok megjelenésével, pedig érezte a Ubisoft, hogy az Xbox One és a PlayStation 4 játékosoknak is elérhetővé kell tenni Rayman legendás történetét.
Rayman Legends PS4 Teszt
A Rayman Legends nehéz helyzetben volt, elvégre az Origins már alapból zseniálisra sikeredett, de finom újításokkal, extrákkal tovább tudták tökéletesíteni Rayman új történetét. Az alapok megmaradtak, még mindig gyűjtögetjük a Loomokat, szabadítjuk a Teensieket és rohanunk a pálya végére. Elődjéhez képest még színesebb, hangulatosabb és izgalmasabb lett a Legends, köszönhetően az olyan megoldásoknak, mint a megjelenő 3D-s ellenfelek, melyek még a térben is képesek mozogni. Az animációk frenetikusak lettek a Legends esetében is, sőt talán minden eddiginél kedvesebbre, humorosabbra sikeredett. Murfy-t is mindenképpen ki kell még emelni, aki alkalom adtán a pályákon segítő kedves kis figura, amit a Wii U kontrollerére találtak ki, de minden verzióban jelen van, utakat nyit és eltereli az ellenfelek figyelmét.
A világok és pályák ezúttal is hozzák a kimagasló színvonalat, ezt a fajta designt és a pályatervezést tanítani kellene. A víz alatti helyszínek sokadszorra is élvezetesek, és rendszeresen adagolnak boss harcokat, esetleg tempós, menekülős szakaszokat, összeomló platformokkal. A tartalom, pedig brutális méreteket ölt, a Legends alap világain, azok sima és invaded pályáin túl tucatnyi Origins szintet alkottak újra, majd tettek elérhetővé a Legends-ben. Kapunk milliónyi egyéb lehetőséget és extrákat is, mint a kaparós sorsjegyek, a napi kihívások, a félelmetesen szórakoztató kung-foot minijáték vagy a szörnykollekció. A társasági élményekhez is biztosít lehetőségeket, igaz a négyfős kooperatívos őrjöngés kicsit kaotikus tud lenni, de a parti élmény mindent visz.
Ha ez már egy next-gen Rayman Legends teszt, akkor térjünk ki arra is, hogy milyen újdonságokat hozott a PlayStation 4-es verzió. Hát túl sok mindenre nem kell számítani, mindössze az új kontrolleren a Dual Shock 4-en helyt kapott tapipadot ellátták funkcióval, azaz megnyomásra megáll a játék és az érintőképernyőn matatva beállíthatjuk a nézetet egy kép elkészítéséhez, amit utána megoszthatunk. Igaz nem tartozik ide a konkurencia új konzolja, de azért megemlítjük, hogy az Xbox One verziós Rayman Legends kapott 10 új online kihívást is. Viszont azonnal feltűnik mindkét verzió estében, hogy hasít a játék. Ezt lehet szó szerint érteni, mivel a PS4 hardvereinek köszönhetően nem találkozunk töltőképernyővel. Instant játékot kapunk, pálya kiválaszt, és már csapatjuk is.
Szóval a Rayman Legends szebb és jobb, mint valaha a next-gen gépeken is. Csak áradozni lehet szinte minden eleméről, legyen az a színes és gyönyörű grafika, a kellemes hangok és zenék, a muzsikára épülő, ritmusra ugrálós szakaszok, pedig egyszerűen fenomenálisak. Az új Rayman minden platformon lehengerlő, esetében nem lehet mellé nyúlni a Ubisoft platformer frencsájza megállíthatatlanul robog tovább. Már nagyon kíváncsiak vagyunk, hogyan lehet ezt még fokozni, reméljük minél hamarabb választ kapunk kérdésünkre a franciáktól.