Diablo III: Reaper of Souls PC (írott) Teszt

DeathEvil • 2014-04-07 20:09:28 • Rovat: Tesztek • Platform: PC


Diablo III: Reaper of Souls



Diablo 3. eljövetele leszögezhetjük, hogy megosztóra sikerült. Idő kellett a rajongóknak feldolgozni a változásokat, amit a leegyszerűsített, komolyabb tét nélküli fejlődési rendszer, a megváltozott atmoszféra, a túlzottan látvány és akcióorientált játékmenet, na meg persze a téves koncepciójú Akciósház hozott, de kellő idő belefektetésével rá lehetett érezni az ízére és mélységében mutatkozott meg a valódi értéke az új Diablonak. Mindenki érezte, hogy több van a játékban, mint amit az eredeti elképzelésekkel megteremtettek és ügyes javításokkal jelentős eredmények érhetőek el, ezt szerencsére a fejlesztők is beláttak, így a kiegészítő előtt egy megdöbbentően jól sikerült konzolos átirathoz, ne és persze egy gyökeres változásokat hozó Akciósház felszámolós javítócsomaghoz is szerencsénk lehetett. Lássuk, hol tart most a Diablo 3 és mi a halált akar vajon a Halál.



Diablo III: Reaper of Souls PC Teszt



Ezúttal is a szokásos lélegzetelállító Blizzardi minőségű animáció vezeti fel a Reaper of Souls történéseit. Malthael megjelenik mikor Tyrael (a már halandó arkangyal) a gonoszságtól majd széthasadó lélekövet igyekszik elrejteni a világ elől és a halál angyala annak rendje és módja szerint megpattan vele. Gyanítom, mindenki érzi, hogy valószínűleg nem lesz nála jó kezekben az infernális kristály, amit tömegpusztításra, apokalipszis előidézésére szeretne használni. Tyrael szerencsére túlélte a halállal való találkozást, és ki máshoz is fordulhatna, mint a már korábban is jó szolgálatot teljesítő játékoshoz. Szóval Sanctury ismét bajban van, a sátáni kavicsot pedig nem másnak, mint a halálnak a kezéből kell kicsavarnunk, hogy ismét szeretet és béke áradjon szét a világon. Az odáig vezető út azonban durván rögösnek ígérkezik, de Westmarch és környéke kifejezetten változatos helyszíneket biztosít az újabb kalandozáshoz, sőt még egy új kasztot is választhatunk a mindennapinak semmiképp sem nevezhető küldetéshez.



Diablo III: Reaper of Souls



A Crusader, a szentséges pusztító, olyan offenzív és defenzív képességekkel felvértezett karakter, aki a sebzést legalább úgy bírja nyelni, mint ahogy osztani. Különleges képességeihez és támadásihoz az erőt a pokol gusztustalan démonaival szemben táplált haragjából nyeri. Megállíthatatlanul menetel célja felé, csapatban kiváló oltalmazó és tisztogató, erejét pedig jól jelzi, hogy vaskos védelmet biztosító pajzsok árnyékából is képes kétkezes fegyverekkel lesújtani. Ez mondjuk azért is fontos, mivel legtöbb képességéhez megfelelő felszerelést igényel, így pajzs nélkül néhányat nem is tud aktiválni. Durva és igen látványos támadásokat tud bevetni elég, ha csak a levegőből való becsapódást említjük (Falling Sword), de a vészhelyzetből lóháton való menekülés sem utolsó (Steed Charge). A paladin szerű keresztes lovag a kezdőknek is jó választás lehet, hiszen a szent és tiszta erővel táplálkozó harcos brutális pusztításra képes a pokol démonai közt, talán egy kicsit még balanszírozásra is szorul majd, elvégre játszi könnyedséggel számolja fel a gonoszságtól vezérelt, na meg persze a halál által ránk uszított szörnyeket.



Diablo III: Reaper of Souls



Lehet, hogy nem minden jelentőségteljes újítás a kiegészítőnek köszönhető, elvégre a Reaper of Souls előtt már hozott számos játékmenetet ért változtatást az új javítás, így mindenképpen meg kell említenünk, hogy finomodtak a nehézségi szintek, a craftolás lehetősége, a szintlépések folyamata vagy éppenséggel a paragon és loot rendszerek, mely utóbbihoz korábban a konzolos verzióban már volt szerencsénk. Az aukciós ház eltörlésével szükség volt a játékmenet korrigálására és a jutalmazásra fókuszálni, így a 2.0-ás loot rendszert élvezhetjük a bizniszt megszüntető 2.0.1-es patch óta. Sokkal több hasznos, vagy ritkaság számba menő holmival találkozhatunk, a hulló tárgyak pedig több a karakterünkhöz illeszkedő extra tulajdonsággal rendelkeznek és már csak a legendás és kollekcióba tartozó cuccokat kell azonosítanunk. Szóval már nem fogunk más kasztok értékes fegyvereivel szaladgálni, hogy jó pénzért eladhassuk, mivel jóval nagyobb arányban találkozhatunk számunkra hasznos fegyverekkel, páncélokkal, kiegészítőkkel.



Diablo III: Reaper of Souls



Egy ilyen méretes és vaskos árcédulájú kiegészítőtől elvárjuk, hogy ahhoz mérten megfelelő mennyiségű új tartalommal bővítse az alapjátékot. A Blizzard pedig igyekezett is ennek megfelelően cselekedni, így a Halál utáni hajtóvadászat során az ötödik Act egészen impozáns méretekkel, és játékidővel kecsegtet. A Reaper of Souls tágasabb, látványosabb, eseményekben gazdagabb helyszíneket tár elénk. Emelték a korlátokat, 60 helyett 70-es szintig fejlődhetünk, ami plusz skilleket jelent rúnával, és egy negyedik választható passzív képességet, így garantáltan tartogat a kiegészítő újdonságokat, felfedezni valót mindenki számára. A Paragon rendszer is előnyére változott, elvégre már nincs felső határa, valamint az elért eredményeinket minden karakter megkapja, így nyugodtan indíthatunk újat, a kíváncsiságunknak immár semmi sem szabhat határt.



Diablo III: Reaper of Souls



A különleges tárgyakkal az aukciós ház megszűnésével már nem kereskedhetünk, azonban ha több haverral aprítunk, akkor van mód egy bizonyos időintervallumban átruházni a számunkra felesleges tárgyakat, segítve ezzel barátainkat. De ha már szóba került a többjátékos lehetőség, meg kell jegyezni, hogy a közösségi élményen, azaz a multiplayer opción is kalapáltak kicsit, főleg a klánokra koncentrálva. Egy új fejlődésünket segítő mesterembert is hozott magával a Halál, ugyanis a Mystic-nél a felszerelésünk egyes tulajdonságait tudjuk megváltoztatni akár többször is, azonban ez nem minden, ugyanis jó designer vagy stylist módjára még a tárgyak külső megjelenését is módosíthatja igény szerint. A Mystic 12. szintig való fejlesztésével a kovács, és az ékszerész is magkapták a maguk plusz fokozatát, ezzel pedig további lehetőségeket rejt magában a crafting rendszer is. Szóval drága kiegészítő ide vagy oda, rengeteg dolognak lehet örülni.



Diablo III: Reaper of Souls



A végigjátszást követően megnyíló Adventures mode egy újabb, kifejezetten addiktív játékmódot biztosít, ami elképzelhetetlen mennyiségű tartalmat rejt. A korábban megtisztított helyszínekre mehetünk vissza levadászni vérdíj fejében a kijelölt dögöket, sikeres esetén nem fog elmaradni a busás jutalom. Az eközben összegyűjtött Rift kövekből újabb Rift kihívásokra nevezhetünk be, melyekben random helyszínen az egész játékból mixelve kapjuk a dögöket a nyakunkba. A kombájn módjára történ aratás során és persze a végső hatalmas pokolfajzatot lenyomva Blood Shardokat gyűjthetünk, melyeket később elverhetünk zsákbamacska tárgyak vásárlására. Nem tudom sikerült-e átadnom az Adventures mode nyújtott extra tartalom méretét, de itt többről van szó, mint egyszerű és unalmas bónuszküldetésekről. Az Adventures mode igazán értékes és új élményekkel kecsegtet, a kiegészítő értékét jelentősen emeli.



Diablo III: Reaper of Souls



Audiovizuálisan színvonalbeli csökkenés nem tapasztalható, az új dögöket, helyszíneket, varázslatokat, támadásokat, effekteket csak úgy zabálják a pupilláink, a hangok és dallamok hatására pedig a dobhártyáink élvezkednek kéjesen. Ezen a téren korábban is rendben volt a játék, megfelelő mértékben darkos és gonosz az atmoszféra amellett, hogy látványos is. Sőt az ötös Act még morózusabbra, befordultabbra, meggyalázottabbra sikeredett, így a halál jelenléte, ármánykodása szinte tapintható. Engem még így két év után is le tud nyűgözni a Diablo 3 fizikája a darabokra hulló környezetével. Nagyobb csapásokat eleresztve a kőkorlátok leomlanak, a hordók szétrepednek, a holtestek pedig magatehetetlenül vaskos métereket repülnek, ezt pedig az új kaszt bizonyos képességei igencsak látványosan tudják prezentálni.



Diablo III: Reaper of Souls



A Diablo 3 kezdeti merészebb elképzeléseinek egy részét a kiegészítővel és az azt megelőző javítással lerázta magáról, a fejlesztők átértékeltek, egyes rossz irányba elment döntéseket korrigáltak és pozitív, a játékmenetet alapjaiban felpezsdítő újdonságokkal rukkoltak elő, ami egy olcsónak semmiképpen sem mondható kiegészítő esetében egy ilyen múltú csapattól minimum elvárható volt. A Reaper of Souls-al olyan mélységek jelentek meg a Diablo 3-ban, amik játékórák százait vetítik előre. Újabb szintlimiteket kaptunk, megvariált nehézséggel, amikre reagálhatunk a Mystic segítségével az új loot rendszerrel az oldalunkon. Az új halálos fejezet, az új kaszt, na és persze az Adventures mode élmény mámorral kényeztetik a hűséges játékosokat. Már csak egyetlen kérdés maradt, hogy van-e tovább, érkezhet-e még folytatás, de stílszerűen úgy is kérdezhetném, hogy van-e élet a halál után? Mi maximálisan bízunk benne, elvégre jó az irány és Halál is többet hozott, mint vitt. Igaz az életünkből megint órák tucatjait ragadta magával.


Diablo III: Reaper of Souls






Címkék:  Diablo III: Reaper of Souls, Blizzard, PC, Teszt


lap teteje

 

rogue

 

Heti hírek

 

Facebook csatornánk

 

Szavazás

<a href="http://www.sodahead.com/entertainment/mi-a-velemenyed-az-oldalrol/question-2185987/" title="Mi a véleményed az oldalról?">Mi a véleményed az oldalról?</a>