Table Top Racing PS Vita (Ãrott) Teszt
Nincs is jobb annál, mint mikor apró autókkal egy hatalmas konyhaasztalon versenyezhetünk, vagy műhelyben szerszámok közt, esetleg egy kerti piknik alkalmával. A Kart játékoknak igazán nagy múltja van, köszönhetÅ‘en könnyed játékmenetüknek, atmoszférájuknak és szerethetÅ‘ stÃlusuknak. A Table Top Racing személyében itt egy újabb versenyzÅ‘, ako mobilokról ugrott most át a Sony kézikonzoljára.
Table Top Racing PS Vita Teszt
Remélem velem együtt sokan imádják a kis autós, extrém terepeken csapatós arcade versenyjátékokat, mint a nagy klasszikus MicroMachines-t, szerencsére a mai napig akad a műfajban újabb jelentkezÅ‘. A Playrise Digital mobilokra készÃtett Table Top Racingjét a Ripstone most PlayStation Vitára is elhozta, a Sony Vita-ján pedig ezek a kisebb gyöngyszemek brillÃrozni szoktak elég, ha csak a Motostorm RC-ra gondolunk. A Table Top Racing is bevet mindent a sikerért, power-upok, különleges pályadesign, szóval lássuk a medvét.
A játékkal kapcsolatos kedvezÅ‘ elÅ‘jel, hogy az eredeti fejlesztÅ‘k olyan játékok fejlesztésében vettek részt korábban, mint a F1 Championship Edition vagy a PlayStation 1-es Wipeoutok, de sajnos ezek a tények nem jelentenek garanciát a minÅ‘ségre. A Table Top Racing akár, hogy is nézzük csak egy átlagos versenyjáték lett, ami odafigyeléssel használja a zsáner elemeit, de mégis lelketlen végeredmény született belÅ‘le. A Tabel Top Racing ötlettelenségtÅ‘l megrészegülve büfögi vissza a műfaj kliséit elég, ha megnézzük a játékmódjait. Hot-Lap, adott idÅ‘ alatt letudni egy kört, Pure Race sima verseny, Pursuit üldözés, Elimination utolsó mindig kiesik, a Combat pedig a szokásos power-upos verseny, ahol a már kismilliószor lerágott felszedhetÅ‘ extrák várnak (követÅ‘s rakéta, turbó, lerakható bomba és lelassÃtó EMP). A különbözÅ‘ játékmódokból összehánytak pár bajnokságot, melyek teljesÃtésért csillagokat kapunk. A bajnokságokat egy több versenyes kihÃvás koronázza meg, ahol összesÃtve a legtöbb pontot kell megszereznünk a kupa elnyeréséhez.
A 8 pálya különösebb tervezÅ‘i zsenialitást nem villant meg, zúzhatunk gyerekszobában játékok közt, sufniban szerszámok közt, kertben piknik asztalkán vagy kÃnai kajáldában. Kisebb dombok, hajtűkanyarok, hidak tarkÃtják a terepet, ezeket pedig nem kevesebb, mint 17 géppel szánthatjuk fel. Sportautó, fagyis kocsi, hot-dogos verda, terepjáró, Dumb és Dumber blöki mobiljára hajazó nyuszi gép, kellemes a felhozatal és a garázsunkban a különbözÅ‘ tulajdonságú verdákat a versenyeken szerzett érmékbÅ‘l fejleszthetjük, tuningolhatjuk és festegethetjük. Szerencsére a vezérlés a Twin-Stick kontrollnak hála kellemesen könnyed, az analógkarok megfelelÅ‘en végzik a dolgukat és még a tapipad is kapott funkciót kár, hogy sokszor nehéz a hátrapillantás az éles kanyarok, a szoros futamok révén.
A bajnokságok mellett kapunk még különleges eseményeket, valamint driftelésre kihegyezett száguldásokat is, kár, hogy a gyenge lábakon álló játékmenet miatt érdektelenek, egyszerűen pár menet után alább hagy a lelkesedés. A furcsán instabil módon viselkedÅ‘ autók irányÃtása mellett a tempó is sokszor álmosÃtó és az élményen a három kameraállás egyike sem tud segÃteni. KésÅ‘bb vehetünk bikább gépeket és ugye, mint emlÃtettük fejleszthetjük is Å‘ket, azonban ez a Vita képességeit kevéssé kihasználó grafikai megvalósÃtáson, a gyatra zenéken ez semmit sem segÃt és a mikrotranzakció jelenlétének se igazán örültünk egy fizetÅ‘s játék esetében. A helyi multi mellett, online négyfÅ‘s csatákban is részt vehetünk, a globális ranglistákon pedig mindig ott virÃthat a nevünk feltéve, ha hibáit, a tucat szagát elfogadva rá tudunk kattanni. Számomra jobb játékokat is rejt a Vita felhozatala.