Medal of Honor – Szürke tájak, szürke emberek, szürke élmény
Miután az 1999-ben útjára indított Medal of Honor sorozat a II. világháború majd' minden helyszínét és hadjáratát a képernyők elé varázsolta, az EA egyik legnagyobb címe az aktuális trendeknek megfelelően 2010-ben már modern egyenruhában tért vissza. A cél egyértelmű volt: minél nagyobb szeletet kihasítani az Activision uralta militarista FPS-ek piacából.
Medal of Honor Videoteszt (HD)
A hadszíntér ezúttal Afganisztán, ahol egy balul elsült mentőakció tagjait irányítva lőjük át magunkat a tálib felkelőkön. Az elképzelés nem rossz, mint ahogy a megvalósítás körvonalai sem: túldramatizált jelenetek helyett a küzdelmek földhözragadtabb, reálisabb képe tárul elénk, az akció azonban így is izgalmas. Az ördög azonban a részletekben bújik meg. Sajnos a kampány érthetetlenül rövid (nem mindig jó a konkurenciához igazodni), a közepes mesterséges intelligencia és a scriptelt jelenetek pedig bizony rányomták bélyegüket a hangulatra.
A többjátékos módot a Battlefield sorozatról elhíresült DICE dobta össze, sajnálatunkra szó szerint. Ők tudnak ennél sokkal jobbat is, ezt már többször megmutatták; a Medal of Honor multiját azonban legrövidebben a „kevés, de az legalább jellegtelen” kifejezéssel tudnám leírni. Mindössze nyolc térkép, elbagatelizált járműhasználat, egyszerű kasztok és kevés jutalom – a készítők gyakorlatilag saját játékaik butított verzióját adták az új Medal of Honornak. Ezzel nem tettek nagy szívességet sem a kiadónak, sem nekünk.
Sajnos hiába a két fejlesztőbrigád, az eredményen ez nem mindig látszik: középszerű lett a visszatérés. A megújult Medal of Honor egy hangulatos játék, de nem tudott felnőni a házi király, illetve a szomszéd csodagyerek mellé. Talán majd legközelebb.