Diablo 3: Ultimate Evil Edition PS4 (írott) Teszt
A Diablo 3 kiegészülve a Reaper of Souls-al eddigi legteljesebb és legtökéletesebb verziójában elérkezet az újgenerációs konzolokra is, hogy uralma alá hajtson minket. Behódoltunk az Ultimate Evil Editionnek.
Diablo 3: Ultimate Evil Edition PS4 Teszt
A pokol urának harmadik eljövetele nem akármilyen életúttal rendelkezik. 2012-es megjelenését követően folyamatosan toldozgatták-foldozgatták, mígnem 2013 szeptemberében konzolokon is napvilágot látott. Ekkor már készülődött a Halál, hogy májusban ismét lerohanja PC-seket, mi pedig már akkor sejtettük, hogy az újgenerációs konzolok sem maradnak ki a Hack and Slash ősatyjának portyázásából és a Reaper of Soul alcímű haláljárásból. Így is lett, a Blizzard szépen bejelentette a legteljesebb csomagot az Ultimate Evil Editiont, azaz jelen tesztünk alanyát.
Az expanzió megjelenésekor alaposan kiveséztük mi is érkezett Malthel-el, de mivel a konzoltulajdonosok nem igazán tudják mire is számíthatnak, így röviden foglaljuk össze mit kaptunk a Reaper of Soulal. A történetet kibővítették egy újabb Act-el, ami az alapjátékból ismert színvonalra rálicitált durva, depresszív helyszíneivel és ellenfeleivel. A választható karakter felhozatalt is kibővítették, a Crusader szintén nem okozott csalódást, tiszta hitével ellentmondást nem tűrő módon utasította rendre a pokol fattyait, mindezt látványos és hasznos képességekkel megtámogatva. A fejlődés kapcsán 60-ról 70-re tolták a szintlimitet, amihez karakterenként plusz skill is dukál rúnával, na meg persze egy negyedik válaszható passzív képesség. Az új 2.0-ás loot rendszer jelentős változásokat hozott, szinte csak a karakterünknek hasznos tárgyakat kapunk, ráadásul a komolyabb Legendary felszerelések sem annyira legendásan ritkák már. A Reaper of Souls-al pedig egy új mesterember is a segítségünkre lesz, a Mystic segít felszerelésünk átalakításában, testreszabásában (a Mystic mellett a Blacksmith és a Jeweler is 12. szintig fejleszthető).
Újrajátszhatóság kapcsán egyrészről átvariálták a nehézségi szinteket, már nem kell sorban haladnunk és megjelent 5 kegyetlen Torment fokozat is. Azonban a sztori folyamatos monoton újrapörgetése helyett előrukkoltak a „Hóviharos” srácok egy értékelhetőbb és nagyon frappáns megoldással. Az Adventure Mode-ban korábban megtisztított helyszínekre mehetünk vissza levadászni vérdíj fejében a kijelölt dögöket, az eközben összegyűjtött Rift kövekből pedig újabb Rift kihívásokra nevezhetünk be, melyekben random helyszínen az egész játékból mixelve kapjuk a dögöket a nyakunkba, és a végső hatalmas pokolfajzatot lenyomva Blood Shardokhoz juthatunk, melyeket később elverhetünk zsákbamacska tárgyak vásárlására.
Az Ultimate Evil Editionben lettem figyelmes olyan közösségi élményt fokozó érdekességekre is, mint az ajándékcsomagok és a Nemezisek feltűnése, valamint az Apprentice mode. A hasznos, értékes tárgyakat rejtő csomagokat a nagyobb dögök leverése után dobja a gép és elküldhetjük őket barátainknak, persze mi is kaphatunk hasonló kedvességeket. A Nemezis bevezetése pedig egy újabb ügyes húzás elvégre, ha meghalunk, akkor a gyilkos szörny átugrik az egyik barátunkhoz megerősödve, terrorizálva kicsit a cimboránkat is. Érdemes összekapni magunkat, ha feltűnik egy Nemezis elvégre komoly jutalom jár érte, arról nem beszélve, hogy ha mindenki bénázik akkor csak egyre hízik a rohadék. Egy gondolat erejéig szólnék még az Apprentice mode-ról is, ugyanis gyengébb karakterünket automatikusa felhúzza kicsit a játék, hogy életképesek legyünk későbbi szinteken is egy barátunkhoz becsatlakozva.
Technikai oldalról is vizsgáljuk meg az Ultimate Evil Edition, elvégre a PlayStation 4-ben és az Xbox One-ban van kakaó, amit tapasztalni is fogunk a gyönyörű 60 frame / secondumos Full HD felbontást csodálva a nappaliban egy bazi nagy TV-n. Eszméletlen mennyiségű szörnyet és effektet villogtatnak a gépek elénk zökkenőmentesen és ezt simán produkálják négy játékos esetén is, de ami a legjobb, hogy majdnem töltési idő mentessen. A központi helyszínekre való teleportálások szinte másodpercek alatt lezajlanak, biztosítva a folyamatos gyakást. Szerencsére a netkód is rendesen dolgozik, a lehető legfolyamatosabb élményt biztosítva barátainkkal együtt harcolva is. Majdnem el is felejtkeztem a legfontosabb lehetőségről, ugyanis feltápolt karaktereinket áthozhatjuk korábbi gépeinkről (legyen az PlayStation 3 vagy Xbox 360), így ott folytathatjuk velük ahol korábban abbahagytuk.
A tökéletesen kontrollerre szabott irányítás mellett a PlayStation 4 tulajok további kellemes extrákat is elcsíphetnek, egy Rift alkalmával még az is megeshet, hogy The Last of Us-os atmoszféra és fertőzött dögök fogadnak minket, míg a Mystic-nél a Shadow of the Colossus-ból ismert skint adhatunk páncélunknak és fegyverünknek. A szokásos elégedettséggel és zárhatjuk az Ultimate Evil Editiont bemutató tesztünket, a Blizzard a rá jellemző alapossággal készítette el játékát az új masinákra is és a Diablo 3 a Reaper of Souls-al kiegészülve a lehető legjobb formában van ahhoz, hogy akár évekre is rabjává ejtsen.